تولید ابر ، باد، رعد و برق و باران در برسیان

با بیش از 100 عملیات موفق در نقاط جغرافیای یا اقلیمی مختلف
سوال‌ها و جواب ها
20 April 15

سلام، چرا با سازمان آب یه صحبتی‌ چیزی نمیکنین؟ اینا که همش دارن میگن کم آبی‌ و خشکسالی.

جواب

حقیقتش صحبتهای زیادی شده. در آخرین نشستها، از بنده خواسته شده که ثابت کنم که این تکنولوژی برای محیط زیست بی‌ ضرر است. با این وجود که این تکنولوژی کاملا سازگار با طبیعت  بوده و هیچگونه ضرری برای محیط زیست ندارد، این امر برای بنده امکان ناپذیر و غیر منطقی‌ است که نبودن چیزی را به اثبات برسانم. قاعدتاً این وظیفه سازمان آب منطقه است که در صورت مشاهده یا اثبات ضرری در محیط زیست درخواست توقف عملیات بنده را بنماید. نه‌ بلعکس.

با عرض سلام و خسته نباشید، بنده مروری بر فعالیت های شما داشتم و به نظرم بسیار جالب و شایسته کمک مسولین برای توسعه و تدوین این روش است. بنده سوالی داشتم که فعالیت های شما از کی آغاز شده؟

 آیا مقالات علمی از فعالیت های خود ارائه کردید؟ و اینکه قبل از تشکیل ابر بارش یا باد آیا از نظر پیش بینی هواشناسی مطمئن بودید که قرار نیست ابر و بارش یا باد در آن منطقه وجود داشته باشد؟ 
ممنون از توجه شما

جواب

با سلام،

فعالیت‌های شما از کی آغاز شده؟

از سال ۱۳۸۸

آیا مقالات علمی از فعالیت‌های خود ارائه کردید؟

متأسفانه به دلیل میهن پرستی‌ و البته بی‌ اطلاعی وقت زیادی گذشتم تا ارائه مقاله علمی‌ از طرف یک دانشگاه ایرانی‌ صورت بگیرد. از آنجایی که در این زمینه تجربه کافی‌ نداشتم تمام و کمال به قولها و وعده‌های دانشگاه اعتماد کردم. قول‌های زیادی هم داده شد که مقاله علمی‌ در این زمینه تنظیم بشود. ولی‌ متأسفانه هیچکدام جامه عمل نپوشید. در حال حاضر در تلاشم که با یک محقق آلمانی‌ مقاله علمی‌ در این زمینه تنظیم کرده و ارائه بدهم.

و اینکه قبل از تشکیل ابر بارش یا باد آیا از نظر پیش بینی هواشناسی مطمئن بودید که قرار نیست ابر و بارش یا باد در آن منطقه وجود داشته باشد؟ 

در بیش از ۱۰۰ آزمایش موفق نتیجه کار اختلاف مشخصی‌ با پیش بینی‌‌های هوا شناسی‌ داشته. ولی‌ هوا شناسی‌ ایران مرجع مطمئنی برای این منظور نیست، چرا که

- اول: احتمال خطا در پیش بینی‌‌های هوا شناسی‌ ایران با افزایش زمان به طور تصاعدی افزایش مییابد. در مورد تولید باد، تغییر در سرعت باد و تغییر جهت باد، یا تشکیل ابر تنها چند ساعت کار برای بنده کافی‌ می‌باشد ولی‌ جهت تولید باران گاه تا ۳ روز زمان نیز است، چرا که باید رطوبت هوا و یا سامانه‌های بارشی به منطقه عملیاتی‌ جذب شود. البته جذب سامانه‌های بارشی از روی عکس‌های ماهواره ای‌ کاملا مشخص میشوند.

- دوم: کلیه پیش بینی‌‌ها همانگونه که در هواشناسی استان مرکزی اتفاق افتاد به طور مانوئل بعد از تغییرات آب و هوایی تصحیح میشوند و کسی‌ هم در این زمینه پیگیری نمیکند.

-سوم: در ایران تغییرات آب و هوایی را در توان اراده انسان نمی‌بینند و اعتقاد بر این است که این گونه تغییرات آب و هوایی تنها با اراده خداوند قابل اجرا می‌باشد. بنده هم مغلوب به تقبل چنین تفکری هستم.

- چهارم: تا به حال این گونه بوده که هواشناسی ایران کار بنده را بیشتر به عنوان مزاحمت در کار خوش دیده و تا جایی‌ که میتوانسته کارشکنی کرده. از این نظر نیز بنده ارائه خدمات خود را به صورت هندوانه به شرط چاقو و یا پرداخت خدمات به شرط بارش بیش از حد میانگین عنوان کرده‌ام تا شاید مسئولین این اطمینان به خاطر را مدّ نظر گرفته و راحت تر تصمیم‌گیری بکنند.

تعدادی از گزارش‌های بنده از منطقه عملیاتی‌ اراک و کویر میقان حاوی تصاویری از گزارش پیش بینی‌ هواشناسی استان میباشند که در لینک‌های زیر قابل برسی‌ میباشند.

گزارش اول

گزارش دوم

عکس‌ها و فیلم‌های کویر میقان را مشاهده کردم. چرا با همان ستاد آب و خاک معاونت علمی‌ و فناوری به تفاهم نرسیدید؟

جواب

حقیقتش علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری قراردادی به بنده پیشنهاد کرد که خیلی‌ بهتر از قرارداد ترکمن چای نبود. هزینه‌های وارد شده را هم انقدر امروز و فردا کرد، تا اصلا از خیرش گذشتم. در نتیجه به تفاهم نرسیدیم.

 

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Du kannst folgende HTML-Tags benutzen: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

دریافت فیلم و مطبوعات ما به صورت رایگان
ارسال توسط ایمیل